Filtr staje się „więzieniem” dla alergenów.

Antyalergiczne filtry przeciwpyłkowe

Stosowane dotychczas rozwiązanie z filtrem z węglem aktywnym filtruje pyłki, bakterie i pleśń oraz drobny pył zanim przez system wentylacyjny dostaną się one do kabiny. Istotną zaletą tego systemu jest jego skuteczność w neutralizowaniu szkodliwego gazu, którym jest dwutlenek azotu (NO2). Gaz ten należy do grupy gazowych tlenków azotu, zwanych również tlenkami azotu (NOX), które powstają w procesie spalania paliwa. Powłoka z węglem aktywnym redukuje stężenie NO2, dzięki czemu powietrze wewnątrz kabiny jest czyste.



Działanie filtra

Filtr staje się „więzieniem” dla alergenów.

Dzięki zastosowaniu filtra antyalergicznego, za sprawą bioaktywnej warstwy filtra, system filtracyjny zatrzymuje ponadto alergeny. Zawarty w filtrze naturalny składnik aktywny (np. polifenol roślinny) przylega do alergenów, pokrywa je i usuwa bazę pokarmową dla bakterii i pleśni. Dzięki temu dezaktywowane są wyzwalacze alergii. Warstwa filtracyjna może także wchłaniać nawet małe i drobne cząstki pyłu (pył zawieszony PM 2,5).

Regularna wymiana filtrów

Pamiętaj! Wymieniaj filtr przynajmniej raz w roku.

Jest to ważne, gdyż coraz więcej osób zmaga się z alergią. Z jednej strony, brak świeżego powietrza w kabinie prowadzi szybko do zmęczenia i braku koncentracji. Z drugiej strony, pyłki, bakterie i inne drobne cząsteczki prowadzą do reakcji alergicznych, które również tworzą zagrożenie dla bezpieczeństwa drogowego. Podczas kichania kierowca jest rozproszony przez około dwie sekundy, w tym czasie jego reakcja na różne sytuacje drogowe jest ograniczona.